Karty Dixit i metodologia? Dlaczego nie!

Korzystanie z kart Dixit podczas zajęć z metodologii badań kryminologicznych może być ciekawym sposobem pobudzenia kreatywnego myślenia studentów na temat zagadnień badawczych.



Oto przykłady pytań, które pozwalają wiązać obrazy z kart z ogólnymi zagadnieniami metodologicznymi:
  1. Jaki proces badawczy w kryminologii ukazywany jest przez obraz na wybranej karcie?
  2. Jakie elementy obrazu odzwierciedlają stosowane metody zbierania danych?
  3. W jaki sposób obraz może ilustrować problem interpretacji danych w badaniach?
  4. Co obraz na karcie mówi o trudności definiowania zmiennych w badaniu?
  5. Jakie etyczne dylematy w badaniach kryminologicznych symbolizuje obraz na wybranej karcie?
  6. Czy obraz na wybranej karcie można powiązać z jakąś fazą analizy danych? W jaki sposób?
  7. Jakie elementy obrazu odzwierciedlają subiektywność badacza i możliwy wpływ na proces badawczy?
  8. W jaki sposób obraz na karcie odzwierciedla lub symbolizuje złożoność zjawisk społecznych, badanych w kryminologii?
  9. W jaki sposób dany obraz może sugerować trudności związane z doborem próby badawczej?
  10. W jaki sposób dana karta może odzwierciedlać rolę wyobraźni i kreatywności w formułowaniu pytań badawczych?
Dzięki tego rodzaju pytaniom studenci będą mieli okazję refleksyjnie powiązać abstrakcyjne obrazy kart Dixit z praktycznymi zagadnieniami metodologicznymi w badaniach kryminologicznych.
Copyright © Pan Tutor , Blogger