Karty Dixit i metodologia? Dlaczego nie!
Korzystanie z kart Dixit podczas zajęć z metodologii badań kryminologicznych może być ciekawym sposobem pobudzenia kreatywnego myślenia studentów na temat zagadnień badawczych.
Oto przykłady pytań, które pozwalają wiązać obrazy z kart z ogólnymi zagadnieniami metodologicznymi:
- Jaki proces badawczy w kryminologii ukazywany jest przez obraz na wybranej karcie?
- Jakie elementy obrazu odzwierciedlają stosowane metody zbierania danych?
- W jaki sposób obraz może ilustrować problem interpretacji danych w badaniach?
- Co obraz na karcie mówi o trudności definiowania zmiennych w badaniu?
- Jakie etyczne dylematy w badaniach kryminologicznych symbolizuje obraz na wybranej karcie?
- Czy obraz na wybranej karcie można powiązać z jakąś fazą analizy danych? W jaki sposób?
- Jakie elementy obrazu odzwierciedlają subiektywność badacza i możliwy wpływ na proces badawczy?
- W jaki sposób obraz na karcie odzwierciedla lub symbolizuje złożoność zjawisk społecznych, badanych w kryminologii?
- W jaki sposób dany obraz może sugerować trudności związane z doborem próby badawczej?
- W jaki sposób dana karta może odzwierciedlać rolę wyobraźni i kreatywności w formułowaniu pytań badawczych?